Jonas Winner ''Cela''

11:39:00 donka reads 9 Komentarzy

Sammy to jedenastoletni chłopiec, który wraz z rodzicami przeprowadza się do starej, secesyjnej willi w Berlinie. Trwają wakacje i chłopiec znużony już czasem wolnym pewnego dnia zaczyna śledzić swojego ojca. Trafia za nim do schronu przeciwlotniczego, w którym znajduje uwięzioną dziewczynkę. Zamknięta jest ona w celi, szczelnie wyłożonej gumową folią. Zarówno ona, jak i Sammy są przerażeni. Chłopiec chce pomóc jej odzyskać wolność, lecz kiedy schodzi tam następnego dnia, cela jest pusta. Sammy widzi tylko jedno wytłumaczenie- jego ojciec jest potworem.
Zawsze zaznaczam, że nie jestem szpecem od thrillerów. Nie czytam ich nałogowo, chociaż nie znaczy to, że nie lubię. "Cela" jest niewątpliwie opowieścią maksymalnie na dwa dni. Powieść ta nieustannie gna do przodu, a razem z nią czytelnik, który nie chce przestać czytać. Thriller ten cały czas trzyma w napięciu i zaskakuje. Niewątpliwie książka ta mnie przeraziła. Pod względem zarówno fabuły, jak i tym, że nie chciała uciec z moich rąk chociażby na sekundę.

Wracając jednak do fabuły. Ciśnie mi się na usta jedno słowo. Niespodziewana. Autor świetnie wyprowadzał czytelnika w przysłowiowe maliny i im bliżej końca, tym częściej całkowicie zmieniał przebieg historii. Wściekłość, dekoncentracja i szaleństwo bohaterów jest tak realne, że udziela się czytelnikowi. W końcu bałam się iść sama do kotłowni 😂 to musi o czymś znaczyć.
Książka pozwoli Wam przenieść się w zupełnie inny świat i pomimo swojej brutalnej tematyki, da Wam chwilę wytchnienia od domowych obowiązków. A zakończenie? Wisienka na torcie, mmm 🍒🍰

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Initium

Zobacz również:

9 komentarzy:

  1. Czytałam już kilka recenzji tejże pozycji i przyznam szczerze, że jestem jej bardzo ciekawa ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra książka, ze świetnym zakończeniem :) Warto się skusić!

      Usuń
  2. Moje klimaty - lubię takie tajemnicze historie 😊 Chętnie się zapoznam z tą książką.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Daj znać jak się podobało :)

      Usuń
  3. Uwielbiam thrillery ;) a jeszcze jak akcja pędzi na łeb na szyje a zakończenie jest rewelacyjne to tym lepiej. Już zamówiłam sobie te książkę ;) piękny blog z pięknym layoutem i ciekawymi recenzjami. Dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie

    Pozdrawiam
    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa <3 Jest mi niezmiernie miło :)
      Co do książki to daj znać jak wrażenia!

      Usuń
  4. Książkę mam zapisaną na liście „Do kupienia” już od jakiegoś czasu, bo sam opis mnie zaintrygował, ale jak czytam tak pochlebne recenzje jak Twoja, mam chęć kupić tę pozycję już jutro :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam książkę na liście, od razu jak tylko przeczytałam o niej to wiedziałam, że muszę ją przeczytać!
    PS. dołączyłam do grona obserwatorów! :)
    PS2. zapraszam również do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Popularne Posty